Premiere HFT Firm pousuivie pour quote stuffing et manipulation

L'actualité du trading automatique et discussions générales le concernant.
nvitale

Messagepar nvitale » jeu. sept. 16, 2010 8:16 am

http://www.businessinsider.com/huge-first-high-frequency-trading-firm-is-charged-with-quote-stuffing-and-manipulation-2010-9#ixzz0zRExAxNK

Trillium, through nine proprietary traders, entered numerous layered, non-bona fide market moving orders to generate selling or buying interest in specific stocks. By entering the non-bona fide orders, often in substantial size relative to a stock's overall legitimate pending order volume, Trillium traders created a false appearance of buy- or sell-side pressure.

This trading strategy induced other market participants to enter orders to execute against limit orders previously entered by the Trillium traders. Once their orders were filled, the Trillium traders would then immediately cancel orders that had only been designed to create the false appearance of market activity. As a result of this improper high frequency trading strategy, Trillium's traders obtained advantageous prices that otherwise would not have been available to them on 46,000 occasions.

leglac

Messagepar leglac » mar. févr. 15, 2011 10:46 am

Hé oui ça manipule

voir ICI

Nicolas connait il ce livre ?

nvitale

Messagepar nvitale » mar. févr. 15, 2011 12:59 pm

Oui enfin la ce n'est pas la meme chose.
J'ai entendu parler de celivre et je ne l'ai pas lu donc mes remarques sont a prendre en tant que telles. Pour moi la cible du bouquin est justement le naif qui pense pouvir prendre le broker a son propre jeu...Sur le forex on parle de manipulation de broker a tout bout de champs donc faut vraiment entre sourd et aveugle pour ne pas l e savoir.
Apres entre naifs et paranos il y a un juste milieu.

Si certains l'omt lu ca sera interessant d'avoir leurs avis sur une file dediee.

Revenir vers « Actualités Trading Automatique »