Automated Trading Championship 2010

L'actualité du trading automatique et discussions générales le concernant.
nvitale

Messagepar nvitale » mar. avr. 20, 2010 4:39 pm

http://championship.mql5.com/2010/en

Communique de MetaQuotes :

We are glad to announce that the Automated Trading Championship will be conducted this year - in 2010. The main purpose of the competition is promoting the idea of the automated trading and the new development environment MetaQuotes Language 5 (MQL5). The total prize of the Automated Trading Championship 2010 is 80,000 US dollars.

We always do our best to conduct the Automated Trading Championship on the highest level. This year we keep on preparing the most interesting Championship for you. On the official website of the ATC, we will publish details of all its Participants. Anyone can visit this website to watch trading dynamics of any Expert Advisor and its characteristics. We will also publish weekly statistical reports, interviews with Participants and useful articles. These materials are intended to show the full information on performance of automated trading systems and help traders to develop profitable Expert Advisors.

As distinct from previous competitions, MQL5-programs will participate in Championship 2010. "This year we are going to release the new MetaTrader 5 Platform with the new Expert Advisor development environment - MQL5. That's why we decided to conduct the new competition among Expert Advisors written in MQL5." - Stanislav Starikov, the senior developer of the MetaTrader 5 client terminal and the MQL5 environment, said.

For the three years of the competition conduction, the Championship has become extremely popular being a specialized site where developers from all over the world can demonstrate their programs. Many EA writers use the Championship as a chance to show their programs and advertise their services. We invite you to take part in the Automated Trading Championship 2010 and prove that you know how to develop profitable Expert Advisors.

Follow the news.

nvitale

Messagepar nvitale » mar. juin 01, 2010 3:36 pm

MetaQuotes Software Corp. is happy to announce the beginning of registration for the Automated Trading Championship 2010, starting on June 1st 2010! Starting from today and until September 22nd 2010, anyone who wished to participate can register for the Championship. Participation in the Championship is free of charge.

Expert Advisors, which fully satisfy the Rules of the Championship, will be allowed to enter the competition. We remind you that the Championship is held only for MQL5-experts. In comparison to prior Championship, the registration period this year has been lengthened. Stanislav Starikov, a member of the Championship's jury, commented this in the following manner:
"Because in this year's Championship we will use a new developing environment MQL5, we decided to lengthen the registration period by 1 month. We hope that this time will be sufficient for developers to prepare their systems for participation in the Championship."

The Sponsors of the new Championship are the following: Interbank FX LLC (IBFX), MIG Bank SA, FXCM (Forex Capital Markets LLC). Media-sponsors - TRADERS' journal and Dow Jones & Co. information agency.The Organizer of the Championship is MetaQuotes Software Corp.

We wish all of the future Participants a successful battle and good luck in the competition!

madjes

Messagepar madjes » mar. juin 01, 2010 3:51 pm

Pour participer c'est avec un compte réel ou démo ?
"The market is like a beautiful woman - endlessly fascinating, endlessly complex, always changing, always mystifying."

The Money Game - Adam Smith

nvitale

Messagepar nvitale » mar. juin 01, 2010 4:50 pm

C'est un compte demo mais avec du MQL5 cette annee...

Sinon le concours est vraiment un must pour le trading automatique et il y a de tres nombreux participants du monde entier. Je vous conseille de regarder les resultats et interviews de la compet 2008 : http://championship.mql4.com/

madjes

Messagepar madjes » mar. juin 01, 2010 5:11 pm

J'ai vu que c'était du MQL5 malheuresement...

Sinon c'est vrai que c'est un super concours !
"The market is like a beautiful woman - endlessly fascinating, endlessly complex, always changing, always mystifying."

The Money Game - Adam Smith

nvitale

Messagepar nvitale » mar. juin 01, 2010 10:13 pm

Par contre je trouve cette règle assez "farfelue" et injuste (à part pour garder que des bots non ECN broker friendly) :

# never use scalping: if the profits of 25% of trades, made by the end of the contest, are detected to range within the spread, the Participant will be disqualified

Lliane

Messagepar Lliane » mar. juin 01, 2010 11:27 pm

J'espère qu'il y aura des statistiques complètes pour compléter les calculs d'espérance de gain qu'on a pu faire avec le concours Activtrades :D
Lliane / Global Alpha - StatVolArb / Natixis Equity

Laurent68

Messagepar Laurent68 » mer. juin 02, 2010 6:41 am

Bonjour,

Cette règle est la uniquement pour eviter les performances theoriques.
Avec un compte demo, aucun controle du carnet d'ordre. Donc il suffit de faire de aller/retour market Bid/Ask pour faire des gain fabuleux mais completement irrealiste. On est executé sans verifier l'ancienneté dans le CO ni la contre partie.

C'est la video que l'on a vu il y a 2-3 mois qu'un "grand" trader francophone appelle "trading hyper frequence" synonyme d'arnaque pour amateur incredule

Sur un compte réel, les choses sont differentes.

Bons trades
nvitale a écrit:

Par contre je trouve cette règle assez "farfelue" et injuste (à part pour garder que des bots non ECN broker friendly) :

# never use scalping: if the profits of 25% of trades, made by the end of the contest, are detected to range within the spread, the Participant will be disqualified

nvitale

Messagepar nvitale » mer. juin 02, 2010 9:08 am

Je serais curieux que tu m'expliques comment sur MetaTrader, meme en mode demo on peut realiser cet aller retour bid ask? Avec un ordre execute entre 2 et 7 secondes et la presence de requotes,l'impossibilite de placer des ordres dans le spread, dixit les regles du concours, je ne vois pas comment mettre une strategie HF en route. Ce fameux trader dont tu parles utilisais pas une plateforme MT4.

Je ne vois pas pourquoi un robot ne pourrait pas chercher des petits gains.

nvitale

Messagepar nvitale » mer. sept. 08, 2010 9:46 pm

Je viens de voir que Metaquotes et ses sponsors s'étaient payés une pub pour le championnat dans Automated Trader Magazine, un journal pro.
C'est assez marrant de voir une pub MQL5 a coté de Bloomberg TradeBook ou Deutsche Bank... ;-)

Cela dit dépêchez vous, il reste 12 jours pour s'inscrire et gagner les 80 000 ;-)

Revenir vers « Actualités Trading Automatique »