Commité CFTC sur le trading automatique et haute frequence

L'actualité du trading automatique et discussions générales le concernant.
nvitale

Messagepar nvitale » mar. mars 27, 2012 8:34 am

CFTC Announces Public Meeting of the Technology Advisory Committee and Members of the New Subcommittee on Automated and High Frequency Trading
Full Committee to Focus on Automated and High Frequency Trading, Final Recommendations of the Subcommittee on Data Standardization, and Market Structure and Technology Issues Relating to Credit Limit Checks

Washington, DC — The Commodity Futures Trading Commission (CFTC) announces that on Thursday, March 29, 2012, the CFTC’s Technology Advisory Committee (the “TAC”) will hold a public meeting at the Commission’s headquarters in Washington, DC from 10:00 a.m. to 5:00 p.m. This meeting will focus on three significant issues facing the futures and swaps industries as the Commission continues to finalize rules under the Dodd-Frank Act. Those issues are: (1) automated and high frequency trading (HFT): exchange oversight and definitions; (2) final recommendations from the Subcommittee on Data Standardization; and (3) credit limit checks: market structure and technology issues.

This public meeting of the full TAC will also serve as the inaugural meeting of the new Subcommittee on Automated and High Frequency Trading.

Subcommittee will focus on developing recommendations regarding the definition of high frequency trading (“HFT”) in the context of the larger universe of automated trading

http://www.cftc.gov/PressRoom/PressReleases/pr6217-12

Alexandre

Messagepar Alexandre » mar. mars 27, 2012 8:51 pm

Et je ne doute pas qu'ils aborderont le sujet "le HFT est il responsable de la crise?". Je ne pense pas mais cet article m'a aidé à mettre un peu d'eau dans mon vin. Il y a beaucoup de trading baching certes mais il faut avoir le mérite d'écouter les critiques intelligentes .

http://www.zerohedge.com/news/hft-has-disconnected-commodities-fundamentals

Revenir vers « Actualités Trading Automatique »